Et eksempel på hvordan min dagsmeny kan være.

Hei!

Har fått spørsmål på om jeg kan dele en dagsmeny med dere og d er klart jeg kan d 🙂

Må bare ha d klart at d ikke er alle som skal ha i seg samme antall kalorier som meg. D varierer fra person til person utifra alder, vekt, kjønn, aktivitetsnivå osv. En kursleder kan hjelpe deg med å finne ut hva som passer for akkurat deg!

Trykk her for å finne et kurs i ditt distrikt 😉

Jeg skal ha i meg ca 1900 kcal i løpet av en dag og de fordeles som dette:

Frokost : 220 kcal

Lunsj : 330 kcal

Mellommåltid : 110 kcal

Middag : 600 kcal

Kvelds : 220 kcal

Melk : 200 kcal ( Dette kan fordeles som du vil utover dagen, gjerne sammen med noen av måltidene eller som et ekstra mellommåltid )

Frukt : 200 kcal  ( Dette kan fordeles som du vil utover dagen, gjerne sammen med noen av måltidene eller som et ekstra mellommåltid )

Frimerker : 50 kcal ( Kan som sagt spares )

I tilegg skal man spise minst 3 enheter med grønnsaker hver dag! Man regner ikke kalorier på Ja-grønnsaker, men kan spise ubegrenset 🙂 Nam!

Her kommer en random dagsmeny for meg :

Frokost :

4 wasa sesam delicatess knekkebrød

10 g brelett

2 skiver pepperskinke

1 valnøtt

Agurk/Tomat

Lunsj :

3 grove brødskiver

40 g makrell i tomat

20 g magerost

Paprika/agurk

Mellommåltid :

1 Stk wasa french herbs bar

3 valnøtter

Middag :

225 g kyllingfilet m/fajitaskrydder

1,5 tortillalefse

40 g kesam, mager

Masse salat og friske grønnsaker

Kvelds :

4 rugsprø knekkebrød

40 g magerost

1 valnøtt

Paprika

Melk :

1 gl Biola

1 gl lettmelk

1 dl Ja-vaniljeyoughurt

Frukt :

1 kiwi

1 gl juice uten tilsatt sukker

1 banan

Frimerker :

Spart.

HUSK MASSE GRØNNSAKER 🙂

(Alle bildene er lånt fra nettet og satt sammen av meg)

Så må dere alle huske på at dette kan varieres i d uendelige, bare man holder seg innenfor antall kcal, kan man spise nesten hva man vil!

Lure ideer er å bytte ut til magrere kjøtt, lettere melkeprodukter, magrere pålegg , grovere brød, fullkornsprodukter (f.eks fullkornspasta, -ris osv ). Bruk mye fisk, både av den fete og magre typen. Husk, at man også må ha i seg litt fett. Sunt fett finner du i bl.a valnøtten som jeg er ekstremt glad i og i laks!  Bare pass på slik at d ikke blir for mye 😉

Og husk å drikke MYE vann! Sunt for kropp og sjel, pluss at  man kan bli lett hard i magen hvis man ikke får i seg nok vann når man spiser så mye grove produkter 😉

D er sikkert så mye mer jeg kunne skrevet, men dre får heller spørre om dere lurer på noe! Husk at jeg er ingen kursleder! For å få rett oppfølging og mye nyttig info og støtte, meld dere på kurs 🙂 Kan virkelig anbefale kursene til Helen Persen i Fredrikstad! Hun er en herlig motivator! Takk, Helen 🙂

Ønsker alle en sunn og god dag 🙂

*Slankemamma*

10 thoughts on “Et eksempel på hvordan min dagsmeny kan være.

    • Hei!
      D er liksom kosemerker.. et kosemerke er på 25kalorier og du har 2 slike per dag du kan bruke til hva du vil.. godteri osv..
      Eller man kan samle de opp til helgen for noen glass med vin, kake el hva du enn måtte ønske deg 😉

  1. Hei!
    Kom inn på bloggen din via villapaprika.blogg.no og må si du er super flink! Du har motivert meg, så fra imorgen (mandag) blir det full skjerpings 🙂 Har vært litt sånn til å fra og opp å ned. Veier 75 og vil ned på 65 +/- . Håper jeg klarer dette like bra som deg! Stå på, du er et herlig forbilde for andre 🙂 stor klem fra Oslo 🙂

    • Hei 🙂 Tusen takk! Kjempekose ord, d setter jeg virkelig pris på ;)’
      Så deilig å høre at jeg har motivert andre! Ha troen på deg selv, så skal du klare d 🙂
      Villapaprika er jeg stadig innom selv, da hun er naboen min 😉
      Lykke til! Hold meg oppdatert da! Klem tilbake 🙂

  2. hei, du har en veldig inspirerende blogg 🙂
    vil du anbefale dette kostholde ?
    og trener du mye? 🙂

    • Hei Katrine!
      Beklager veldig sent svar, men har av en eller annen grunn ikke fått opp noe varsel :/

      Hyggelig at du finner bloggen inspirerende! Herlig 🙂

      Jeg brenner for dette kostholdet og kan absolutt anbefale d 🙂

      Lykke til og god sommer 🙂
      Klem fra meg!

  3. hei,

    Må bare si at jeg ble utrolig inspirert av å lese om det på Grete Roede og på bloggen din! Jeg skal nå melde meg på kurs og er mer motivert enn noensinne! Takk for at du deler dine erfaringer og inspirerer!
    Er du nå nede i matchvekten din forresten?

    • Hei Marte!
      Tusen takk!
      D betyr masse for meg å inspirere andre!
      Jeg er ikke der jeg vil enda.. D går tregt om dagen og jeg har mellom 5-10 kg til jeg ønsker å ta ov over tid!
      D viktigste er at d ikke går oppover hvertfall, så får alt annet være en bonus 😉

      Lykke til kjære deg 🙂

Legg igjen en kommentar

