Vi har en plan!

Inatt sov vi veldig godt, endelig 🙂

D eneste jeg våknet av en gang, var en lyd fra en maskin her inne..
Vi måtte ha på vekkerklokka idag, siden Theodor skulle bli lagt i narkose..

Grunnen var at han skulle få lagt inn et CVK ( Sentralt venekateter ), fordi de ser at han må ha cellegift..
Dette brukes veldig ofte, fordi barna da skal slippe alle blodprøvestikk og venefloner ved medisinering osv.
Istede brukes kun dette venekateteret til alt dette, så d er ganske praktisk!

Min Bestemor kom tidlig med toget og trikken for å holde meg med selskap , siden Tor Atle var på undersøkelse i Fredrikstad.. D var veldig koselig ..

Inngrepet gikk veldig bra og oppvåkningen gikk ganske raskt!
Han har vært i overraskende bra form etterpå og vært i full vigør.. D er veldig godt å se 🙂

Han var klaget litt over vondt på utsiden av halsen, men d er ikke så rart siden CVK’en ligger under huden fra halsen og ned til brystet..

Legen kom innom idag og fortalte litt om planen de har lagt.. Dette er nok svarene vi har ventet på..
Vi fikk ikke vite hvor hissig krefttypen er, men som sagt så er d et NevroBlastom på høyre binyre.
Måten denne ligger på gjør at de ikke kan foreta noe inngrep per dags dato.
Derfor er d bestemt at han skal begynne på cellegift til mandag..

Han skal i første omgang settes på 2 runder med 3 ukers mellomrom mellom hver runde, deretter vurderer de videre om de får fjernet svulsten kirurgisk eller om cellegift må fortsette. D vil hele tiden bli tatt nye vurderinger!

Jeg hadde selvfølgelig håpet på at de bare kunne fjerne hele dritten med engang, men nå blir d heller en lang prosess som kan medføre en del ubehag for Theodor og mye venting..
Men d viktigste er selvsagt at han skal frisk, uansett metode ❤ D vil bare ta litt lengre tid..

Sønnen vår har Kreft!! Hvem hadde trodd d?
Han som nettopp er ferdig med å feire 6årsdagen sin, som nettopp har starta på skolen, som på tirsdag mistet sin første tann, som idag mistet sin andre tann! ( Jepp, inatt venter vi besøk av tannfeen igjen ) .
Han skal få cellegift, han skal miste håret sitt som han er så glad i..
Akkurat d med håret er bare bagateller da, helt ubetydelig egentlig, men han ble litt lei seg da han fikk vite d.. Han mente at han kom til å se rar ut!
Jeg fortalte han at han er vakker akkurat som han er! Med og uten hår ..
Så fortalte jeg at vi kunne skaffe han masse kule luer hvis han synes d blir kaldt på hodet ..
Da hørtes d ikke så verst ut likevel da fant han ut til slutt<3

D ble litt mer virkelig for meg idag, klumpen sitter i halsen og sommerfuglene irriterer magen..
Men hva skal man gjøre?
Legge seg ned å gi opp!?
Nei, vi må gjøre d beste ut av den forferdelig situasjonen vi er kommet opp i, holde håpet oppe og være positive og glade for Theodor ❤

Jeg kan bekrefte at man faktisk får uante krefter i en slik situasjon..

D er mye som er positivt oppi dette altså ;
D er INGEN spredning, han er i super allmenntilstand og d er et veldig godt tegn 🙂

Ellers var også pappa, Heidi, Charlotte, mamma og Jon Eivind på besøk ! Som vanlig veldig koselig for oss begge 🙂

Theodor og jeg koste oss med Norske Talenter ikveld og vi pratet om alt mulig rart .. D ble sent kvelden og han er veldig spent på om tannfeen dukker opp igjen 🙂

Tenke seg til at begge mine nærmeste er syke på likt.. En her og en i Fredrikstad! D skal gå bra m begge ❤

God natt..

20121019-233954.jpg

20121019-234006.jpg

20121019-234022.jpg

10 thoughts on “Vi har en plan!

  1. Jeg har vært innom bloggen din for å følge din vektnedgang med jevne mellomrom og fikk helt sjokk når jeg leste om hva som nå skjer i livene deres. Det går ikke engang ann å forestille seg det dere går gjennom nå! Stå på, ikke gi opp og hold håpet og motet oppe! Jeg ønsker dere masse lykke til og krysser fingrer og tær for både gutten og mannen din! Dette kommer til å gå bra ❤ klem Siri

  2. hei;) vet du eg har sånn tro på deg og på at dine kjempekjekke gutter blir friske som fisker og at dere alle kommer styrket ut av dette. Noen vinner i Lotto vi andre må feire de viktige tingene og de små gledene som du er UTROLIG flink til. Sender masse gode tanker til dine,men spesielt til deg ,ikke fordi du nødvendigvis trenger det mest,men av erfaring vet eg at pårørende sliter på en annen måte enn den det gjelder……

    Angels Watch your Path

    ~Lin

  3. Hei! Utrolig vondt å høre om situasjonen deres. Må være forferdelig med både sønn og mann. Men det er en utrolig god nyhet at det ikke var spredning!!!:) Jeg skal tenke på dere! Stå på og hold motet oppe! Virker som du er flink til det!:) klem fra meg!

  4. Har vert gjennom det samme med sønnen vår. Har vert frisk i 5 år nå. Han er 7 år!! Lykke til , dere har noen tøffe mnd forran dere.

Legg igjen en kommentar

