Oppdatering om Theodor og livsstilendringer :)

Hei alle sammen !
Skjønner at mange er spente på hvordan d går med oss nå, d er tross alt lenge siden sist jeg oppdaterte her.
Kom aldri tilbake til dere med svar på kontrollen vi skulle på sist , så dere er nok nysgjerrige nå ..

Vel, alt gikk heldigvis kjempefint ! Ingen tegn til noe som helst kreftceller, svulsten osv !

D eneste de kunne sette fingeren på var at høyre nyre hadde fått seg «en trøkk» under operasjonen og strålingen , så de så at den hadde hatt noen infarkt og ikke fungerte like bra som sist !
Dette er ikke farlig og ganske forventet . Derimot har den venstre nyra tatt over en del av jobben og den virker helt perfekt 🙂

Vi har hatt en sommerferie full av opplevelser ! Dyreparken, Campingtur, Hunderfossen, Ferie Med Mening – Stavern i Regi av Barnekreftforeningen for å nevne noe..
Helt magisk og for et nydelig vær vi har hatt 🙂
Theodor har fortsatt CVK’en , så han har holdt seg unna bading også har vi måtte være ekstra forsiktig og bruke masse solfaktor 50 på han , pga A-vitaminbehandlingen han driver med, men d ble igen demper !

Theodor har jo 2 uker på tablettene og 2 uker av..
Siden sist jeg oppdaterte har bivirkningene av tablettene vært verre de ukene han har vært på de..

Den ene perioden fikk han et trykk i hodet slik at han ble kvalm/kastet opp, lå rett ut annenhver dag i en uke, deretter måtte han halvere dosen resten av den perioden..
Da uteble alle bivirkningene utenom dårlig matlyst og hudproblemene !

Neste periode på tablettene gikk greit den første uka, den andre var han mye sliten, slapp og hadde dårlig matlyst i tillegg til hudproblemene..
Han måtte også bli innlagt fra en fredag til mandag pga han fikk altfor høyt kalsiuminnhold i blodet, sam forhøyet kreatinin av behandlingen.. Han måtte da få diverse intravenøst behandling..
Så var han i fin form og prøvene var stabile !

Den siste perioden han hadde nå, måtte han gå på ca halv dose , for at han skulle slippe unna de verste bivirkningene og da var formen stort sett veldig fin og prøvene har vær normale underveis.
Vi har tatt blodprøver 3 ganger i uka, så d er litt småhektisk, men d går 🙂

Han har 2 runder igjen av behandlingen og skal være ferdig i begynnelsen av november etter planen!

Så da håper vi alt er bra etterpå og at han kan få en skikkelig skolehverdag og SFO igjen ! Han savner den sosiale biten der ❤

Vel.. Neste fredag altså 20.sept skal vi på ny kontroll på Riksen med bilder og d hele og jeg kjenner angsten/redselen sniker seg litt på..
Krysser alt jeg har for at alt er perfekt for den lille gutten min! Han fortjener d nå ! Vi også 🙂

Tor Atle har d bare bra! Han går til kontroller og alt ser fint ut 🙂

Med meg går d stort sett bra, men d går selvfølgelig opp og ned ! Har noen dager da jeg sliter litt , d må jeg innrømme ..

Men over til en annen ting..
Nå har jeg tatt tak i meg selv igjen og heretter kommer jeg mest til å skrive om det jeg startet bloggen for i første omgang.. Nemlig livsstil og vektnedgang !
Jeg føler d er på tide nå.. Jeg kommer selvfølgelig til å flette inn litt om Theodor når d er noe nytt der, men hovedsakelig vil d bli mest livsstil..

Som de fleste vet, startet jeg denne bloggen som en motivasjon for andre og meg selv da jeg startet på Grete Roede kurs for 3 år siden og jeg gjorde d veldig bra !

På mitt meste hadde jeg gått ned ca 26kg , fra jeg startet på 102,2kg og ned til ca 76 kg..
Men d begynte å gå veldig tråkt ifjor og d hele toppet seg når vi i oktober ifjor fikk vite at Theodor var kreftsyk!

Jeg begynte sette meg selv helt til side, konsentrerte meg kun om min lille skatt, mistet matlyst i perioder, forsynte meg heller med sjokolade osv om jeg fikk lyst på d, mye ekstra "kos" på sykehuset, boller og kaker når vi fikk besøk, mye mere stillesittende hverdag osv .. Lista er lang , men jeg ga hvertfall blanke i meg selv og alt jeg hadde lært.
Og BOOM – i løpet av 10mnd hadde jeg gått opp MYE av de 26kg jeg først hadde tatt av meg ! For å være nøyaktig – HELE 17,2 KG !! Vekta var plutselig på 93,9kg !! SKAMFULL!!!!!!!!!

Jeg fikk helt sjokk og fra den dagen har jeg gitt meg selv tillatelse til å ta tak i d og konsentrere meg litt om MEG igjen !

Jeg tok tak og meldte meg på et nytt Grete Roede kurs hos kursleder Jeanette Bjerke i lokalene til Spenst Brygga !
Der har får vi også være med på en CoreBar Vital time før hvert kurs, helt gratis selvom vi ikke er medlemmer på selve treningssenteret ! D er jo helt topp 🙂

Første kursdato var tirsdag 27.august og d var veldig greit å komme igang !
Jeg har jo visst hele tiden hva den rette metoden er, men jeg trenger virkelig å skyte fart i sakene så et kurs er helt topp 🙂

Den første uka gikk jeg ned kun 200g og jeg ble så utrolig skuffet , for jeg hadde fulgt opplegget til punkt og prikke..

Men så kom vi frem til at kurslederen hadde gitt meg feil meny – Jeg hadde fulgt meny 3 , som har et daglig inntak på 1900kcal, men jeg skulle egentlig ha fulgt meny 2, med et daglig inntak på 1600kcal !!
Prøvde ut den menyen i uka som gikk og da løsnet d endelig 🙂
Jeg gikk ned 1,4kg den uka og totalt på de 2ukene på Roede-Metoden har jeg gått ned 1,6kg da !
D er jeg veldig fornøyd med 🙂

I tillegg meldte jeg meg inn på Onsøy Pluss treningssenter på mandag og hadde min første gruppetime der !
Nå skal d gjøres skikkelig 🙂

På fredag skal jeg ha en time med en veileder der; som hjelper meg med er treningsopplegg!
Tror og håper at dette blir veldig bra 🙂

Satser på en lys fremtid på alle fronter nå ! D trenger vi !!

Legger med info om vektnedgangen :
Kursstart 27/8 – Vekt 93,9 kg
2.veiedag 3/9 – Vekt 93, 7 kg ( – 200g totalt)
3.veiedag 10/9 – Vekt 92,3 kg ( – 1,6kg totalt )

Håper dere vil fortsette å følge meg.
Bla dere gjerne tilbake i arkivet fo inspirasjonsbilder osv 🙂

Tonje 🙂

20130911-104058.jpg

20130911-104110.jpg

20130911-104139.jpg

20130911-104205.jpg

20130911-104237.jpg

20130911-104341.jpg

20130911-104408.jpg

20130911-104427.jpg

20130911-104840.jpg

20130911-104858.jpg

20130911-104932.jpg

4 thoughts on “Oppdatering om Theodor og livsstilendringer :)

  1. syns ikkje det er rart at du mistet degselv midt opp i alt dette som har skjedd. Men nÅ da ting er så mye bedre burde du fokusere på degselv. Ikkje pga kiloene,men pga man må faktisk ahr overskudd til å gi til andre ellers blir man utbrent.

    Lykke til og tusen takk for nydelig oppdatering 🙂

Legg igjen en kommentar

