Tilbakefall av Nevroblastom :(

Først vil jeg starte med å ønske alle et riktig godt nytt år !
Håper alle tar godt vare på de dere er glad i, for man vet aldri hva morgendagen vil bringe ❤️

Fra å være nokså avslappet ifht Theodor sin sluttevaluering i slutten av november ,fikk vi istede et slag midt i trynet!!
28.nov fikk jeg beskjed om at ikke alt var som d skulle på MR bildene og 5.des , delte jeg dette på Facebook :

‘Ting blir ikke alltid som man håper på..
Denne jula skulle være fritatt for sykdom og sykehus !!
Vi fikk før helgen et sjokk servert da MR bildene under sluttevalueringen til Theodor viste en liten forandring/ny kul på 1cm i området svulsten ble fjernet
Dette KAN være et tilbakefall av kreft eller d kan være noe helt ufarlig.. Uansett, så er d såpass lite og kun lokalisert på en plass, så d kan eventuelt behandles , så selvom dette er jævlig, så finnes d hjelp ..
Legene kan ikke spekulere i hva d er, derfor må Theodor dessverre ha en ny operasjon for å fjerne hele kulen før de kan sende den til analyse! Dett vil foregå imorgen og de må gå inn via d gamle operasjonssåret..
Operasjonen kommer til å være litt mindre innviklet enn den første og ikke ta like mange time som sist (10timer!), men litt krevende er den..
Theodor selv gruer seg heldigvis ikke altfor mye, han er en skikkelig tøffing ‘

Så, fredag 6.desember gjennomgikk Theodor en ny operasjon for å finne eksakt ut hva dette var..
D tok totalt 4 timer og formen han kom seg veldig raskt ifht til forrige operasjon, heldigvis 🙂
Han var på beina etter 4 dager og vi ble utskrevet etter 5dager ! Sist lå han inne i over 2 uker, så dette var deilig !

Så kom ventetiden.. Analysen av kulen kunne ta 2-3 uker..
Nervepirrende !!

Torsdag 19.desember fikk jeg en telefon og en av mine største frykter ble sann..Kulen var NevroBlastom og tilbakefallet var et faktum 😦

21.desember delte jeg dette på Facebook :

‘Julen 2013 : Kjærlighet, familie, hygge og frykt !!
På torsdag , 5 dager før julaften , fikk vi beskjeden vi fryktet aller mest akkurat nå ..
Theodor har et tilbakefall av Nevroblastom ! Kreften er tilbake 😦
Kulen var nettopp dette og i litt av d ekstra fettet og vevet de fjernet rundt viste litt aktive kreftceller, så d holder ikke med operasjonen han nettopp har hatt ..
Han må igang på nyåret med en annen type cellegiftbehandling som er tøffere enn den forrige – Såkalt høydosebahandling..Jeg har lyst til å skrike av smerte og min umiddelbare tanke var at jeg lyst å legge meg ned å gi opp.. Hva har vi gjort for å fortjene dette ?
Men her må vi bare kjempe på , nyte julen og lade opp batteriene !
Å gi opp er IKKE et alternativ …
Legen både håper og tror han skal bli frisk..
Men likevel..
Jeg er redd.. Jeg ER d !
Den har blitt oppdaget tidlig.. Så nå bare håper vi og forsøker være så positive vi bare kan ❤️ Vi har ikke noe annet valg… ‘

Så, sånn er historien vår akkurat nå..
Har klart å «glemme» så godt d har latt seg gjøre nå i Jula, men til stadighet kommer d bølger av angst og frykt over meg !
Men vi har hatt en fin jule- og nyttårsfeiring ❤

Nå venter vår nye hverdag , som starter mandag 6.januar !
Da reiser vi inn til Riksen for oppstart av en såkalt TVD kur.. Vet ikke så mye om dette enda, da vi ble enige om å ta alle detaljene da vi kommer inn! Vanskelig å få inn alt i hodet av info når man nettopp har fått den beskjeden om tilbakefallet, men jeg vet at første runde med cellegift går over ca 1 uke og at d vil bli tøffere enn sist..

Nå som vi skulle prøve å leve normalt, så kom dette.. Krøllene han plutselig har fått, skal falle.. Igjen skal han bli naken på hodet (bagatell, selvfølgelig ! ) , formen være slapp, være kvalm, ha dårlig matlyst, nedsatt immunforsvar osv osv…. Men han SKAL bli frisk ! Han MÅ bli frisk !! D er d viktigste og d er nettopp dette vi må fokusere på ….

Man har d i bakhodet hele tiden at sjansen for tilbakefall er der, men likevel var d så IKKE forventet akkurat nå…

Alle spør hvordan d går.. Jeg svarer : 'Jo, d går fint !'

Egentlig føler jeg meg helt tom..
Men hva skal man gjøre ? D går så fint som d kan.. Man har inne noe annet valg enn å stå oppreist midt i kampen ❤

2014.. Vær snill med oss ! Vi trenger d nå !

Slenger med litt diverse bilder som er tatt siden sist bl.a litt fra Londonturen vi var så heldige å få sammen med Barnekreftforeningeningen Østfold og fra jula !

Klem fra meg !

20140102-190758.jpg

20140102-190816.jpg

20140102-190831.jpg

20140102-190848.jpg

20140102-190909.jpg

20140102-190923.jpg

20140102-190952.jpg

20140102-191013.jpg

20140102-191037.jpg

20140102-191059.jpg

20140102-191117.jpg

20140102-191130.jpg

20140102-191152.jpg

20140102-191217.jpg

20140102-191231.jpg

20140102-192405.jpg

20140102-192414.jpg

8 thoughts on “Tilbakefall av Nevroblastom :(

  1. hei jeg er en ny leser.
    Men vil bare si at du virker som en kjempe tøff mamma 🙂
    håper og ber for dere at gutten deres blir helt frisk.

  2. Heisann 🙂 Måtte 2014 bli deres år! Ønsker deg og din familie alt det beste, og sender en god klem til en sterk mamma 🙂 Selvfølgelig så skal den flotte gutten din bli frisk:)

    klem fra Renate 🙂

  3. Hei!

    Så leit å se at det kom tilbakefall hos Theodor. Beste ønsker for dere alle i året som vi nettopp har gått inn i, og måtte dere få styrke og mot i den nærmeste tiden, varme klemmer sendes dere alle ❤

  4. Hei! Jeg så kommentaren din på bloggen neverlandapocalypse og jeg må si at du kom med en veldig støttende kommentar til den jenta! Jeg ber deg derfor med et sårbart hjerte, om du kunne ha vært så snill å kommentert noe støttende til en annen jente i nød også? Hun er en veldig god venninne av meg og jeg vil at så mange som mulig kan støtte henne så godt de kan! Det er så mange unge jenter og gutter der ute som trenger så mye oppmerksomhet som mulig! Så jeg ber deg med et sårbart hjerte, kan du være så snill å kommentere på denne jenta sin blogg? Bloggen hennes er http//fuga.blogg.no/ det hadde hun satt veldig stor pris på, det er jeg veldig sikker på!! Og gjerne del bloggen også! Det hjelper hvis fler er med på det. 🙂

    Takker på forhånd og ha en fin dag videre!

  5. Tilbaketråkk: Lenker til tidligere innlegg om vår Kreftkamp <3 | Livet er det som skjer mens du planlegger noe annet

Legg igjen en kommentar

